فروشگاه ایرانیکان
فضیلت ادعیة السِّر
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

فضیلت ادعیة السِّر 

 

از پیامبر اکرم صل الله علیه و آله از خداوند متعال جل شانه نقل کرده اند و حدود سی بند در موضوعات
 مختلف می باشد
مرحوم سید بن طاوس و کفعمی و دیگران هر کدام قطعاتی از این ادعیه شریف را به تناسب موضوعات
آن در کتاب های ادعیه خویش از جمله بلد الامین و خصوصا مصباح ذکر کرده اند . مرحوم مجلسی در
بحارالانوار خویش بابی را به عنوان ادعیة السر ذکر کرده و در آن تمامی حدیث را که حدود ۱۸ صفحه
می باشد از بلد الامین مرحوم کفعمی آورده است . مرحوم مجلسی در فضیلت این ادعیه شریف
می گوید :
امام باقر علیه السلام از حضرت علی علیه السلام نقل است که حضرتش فرمود : برای پیامبر اکرم صل
الله علیه و اله سری بود که آن را به افراد اندکی تعلیم داد و فرمود : و من ( علی علیه اسلام ) نیز
می گویم - لعنت خدا و پیامبران و انبیاء و صالحان درگاهش بر کسی باد که این سرِّ فرستاده شده از
جانب خداوند متعال را به غیر از افراد راستگو و ثقه ٬ افشا کند ٬ سرّ او را کتمان کنید .
من از رسول خدا صل الله علیه و آله شنیدم که می فرمود :
ای علی قسم به خدا هر آنچه می گویم ( ادعیة السر ) خود با دو گوش و قلبم شنیدم و با چشمانم
دیدم ٬ اگر کلام خدا نبود ٬ ملام فرستاده او یعنی جبرئیل بود بپرهیز از انکه سرّ من را ضایع کنی ( و به
غیر اهلش تعلیم نمایی ) من از خدا خواستم هر که سرّ من را ضایع کرد ٬ عذاب جهنم بر او بچشاند ٬
اگاه و هوشیار باش ٬ بسیاری از مردم اگر چه عبادتشان اندک است اما اگر بدانند ٬ من به تو چه آموخته
ام ( و بخوانند ) ار برترین عبادت کنندگان و مجتهدین خواهند بود ٬ اگر نبود طغیان کنندگان این امت این
سرّ را ( برای همه ) نشر می دادم اما تو می دانی که دین در آن هنگام ( که طغیان هستند ) تضییع
خواهد شد . دوست دارم فقط آن را به راستگویان برسانی
هنگامیکه شبانه به آسمان رفتم به آخر اسمان هفتم رسیدم ٬ دیدم گوشه ای از عرش خدا حفره ای
بزرگ نور افشانی می کند رمانیکه می خواستم برگردم در کنار آن حفره نشستم شنیدم کسی ندا
می دهد ای محمد ٬ پروردگارت بر تو سلام می رساند و می گوید : تو برترین مخلوقات هستی و نزد
او علمی است که تمامی انبیاء و امت های آنان را از آن محروم بودند مگر تو و امتت .........
سپس حضرتش دعا را که حدود ۱۸ صفحه است ذکر می کنند این دعا دارای فقرات مختلف برای انواع
مطالب دنیوی و اخروری است .


در طی مطالب بعدی تمامی این دعا برای شما عزیزان به ترتیب قرار داده خواهد شد


 التماس دعا

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 10 ارديبهشت 1394برچسب:ادعیة السِّر,فضیلت , :: 11:38 :: نويسنده : دوستدار علم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 504
بازدید دیروز : 476
بازدید هفته : 1309
بازدید ماه : 3809
بازدید کل : 166130
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1